انتخاب درست اسکرچ جونیور
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

Scratch Desktop

ابزاری که در درجه اول برای آموزش کدنویسی به کودکان طراحی شده است

بیایید Scratch را کشف و دانلود کنید، ابزار برنامه نویسی  اسکرچ جونیور که برای کمک به کودکان و نوجوانان در یادگیری اصول برنامه نویسی کامپیوتر طراحی شده است. از یک رابط بصری بر اساس بلوک های کد از پیش تعریف شده استفاده می کند که کاربران می توانند برای ایجاد برنامه های ساده کنار هم قرار دهند. کاربران می توانند از اسکرچ برای ایجاد بازی، انیمیشن و داستان های تعاملی استفاده کنند و آثار خود را به صورت آنلاین با سایر کاربران اسکرچ به اشتراک بگذارند. رایگان و آسان برای استفاده، دارای نسخه آنلاین و دسکتاپ برای ویندوز و همچنین ا اسکرچ جونیور مکان دانلود اسکرچ و نسخه موبایل آن از طریق فروشگاه گوگل پلی است.

 

عملکرد

Scratch یک ابزار عالی برای آموزش اصول برنامه نویسی به بچه ها به روشی سرگرم کننده و غیر خسته کننده است. برای دسترسی به آن، باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. پس از ایجاد، به سادگی شناسه های خود را وارد کنید و همه چیز را تأیید کنید. دانلود Scratch به شما امکان می دهد به یک رابط کاربری دوستانه  اسکرچ جونیور و چند زبانه دسترسی داشته باشید که همه کودکان می توانند از آن استفاده کنند.

 

از این رابط است که همه چیز اتفاق می افتد. این به شکل سه بلوک است که دستورات از پیش تعریف شده مختلفی را برای ایجاد سکانس های اکشن، حلقه ها و شرایط با هدف ایجاد یک داستان، یک بازی یا حتی یک برنامه کوچک در اختیار شما قرار می دهد. برای کمک به شما در ایجاد خود، البته آموزش هایی در دسترس است که  اسکرچ جونیور به شما نشان می دهد چگونه کاراکترها را عملی کنید، پس زمینه، افکت ها و غیره اضافه کنید.

 

دانلود Scratch همچنین شامل کتابخانه ای از صداها، تصاویر و گرافیک های از پیش ساخته است که می تواند در پروژه ها استفاده شود. همچنین می‌توانید فایل‌های خود را آپلود کنید و از کد اسکرچ که ب اسکرچ جونیور ر اساس زبان برنامه‌نویسی اسکرچ است، برای سفارشی‌سازی بیشتر پروژه‌های خود استفاده کنید.

 

هنگامی که پروژه شما کامل شد، تنها کاری که باید انجام دهید ا اینجا ین است که روی دکمه "پرچم سبز" کلیک کنید تا پروژه شما راه اندازی شود و نحوه عملکرد آن را بررسی کنید. اگر از پروژه خود راضی هستید، می توانید آن را به صورت آنلاین در انجمن Scratch برای دسترسی و دانلود سایر کاربران به اشتراک بگذارید. اسکرچ جونیور  در نهایت، به آزمایش بلوک های مختلف فرمان و ویژگی های Scratch برای بهبود مهارت های برنامه نویسی خود ادامه دهید.

 

آیا شما هم می خواهید مهارت های برنامه نویسی خود را بهبود ببخشید؟ بنابراین، اکنون بیایید و Scratch را از پلتفرم آنلاین آن دانلود کنید تا به نوبه خود ویژگی های بسیاری را که ارائه می دهد آزمایش کنید.

 

جایگزین ها را خراش دهید

با این حال، اگر از عملکردهایی که این نرم افزار ارائه می اسکرچ جونیور  دهد راضی نیستید، باید بدانید که چندین برنامه مشابه Scratch وجود دارد که از Blockly Games شروع می شود. یک برنامه برنامه نویسی بصری، ده ها بازی آموزشی آنلاین را ارائه می دهد تا بتوانید در حین تفریح ​​یاد بگیرید. به طور خاص، به شما امکان می دهد با استفاده از بلوک های دستوری از پیش تعریف شده پروژه هایی ایجاد کنید تا از طریق ایجاد بازی های ویدئویی کوچک لذت برنامه نویسی را بیاموزید. رایگان و کامل، یک رویکرد ساده و سرگرم کننده برای برنامه نویسی ارائه می دهد.

 

به نوبه خود، برنامه Kodu Game Lab از زبان ساده ای استفاده  اسکرچ جونیور می کند که عمدتاً بر اساس آیکون ها است. این برنامه که برای کودکان طراحی شده است، به شما امکان می دهد با استفاده از کنترل های بصری و زبان برنامه نویسی مناسب، بازی ها، سطوح و انیمیشن ها را به روشی سرگرم کننده ایجاد کنید. قابل دسترسی از طریق رایانه شخصی یا کنسول ایکس باکس، می توان آن را از طریق صفحه کلید و ماوس و همچنین از Scratch Juniorطریق کنترلر بازی کنترل کرد و در نهایت بدانید که کاملا رایگان است و به بسیاری از زبان ها موجود است.

 





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: